pierwsza polska hamownia dynamiczna

Idź do spisu treści

Menu główne

Zadanie 9

Zadania
 

Badania wytrzymałościowe oraz trwałościowe konstrukcji hamulca dynamicznego oraz całego stanowiskabadawczego

 

Założenia:


Celem tego zadania jest wyznaczenie wytrzymałości oraz trwałości hamulca dynamicznego oraz całego stanowiska badawczego.

Dodatkowo, planowane jest rozpatrzenie konstrukcji hamulca dynamicznego pod względem zmiennej częstotliwości oraz siły drgań, zmian momentów skręcających, zmienności temperatury oraz wszystkich pozostałych niekorzystnych  zjawisk towarzyszących pracy silnika spalinowego.

 

Rezultaty:


Data
rozpoczęcia zadania wyznaczona została na 01.04.2014

Przeprowadzono badania wytrzymałościowe i trwałościowe dla poszczególnych elementów stanowiska:

  • przegubu Kardana łączącego silnik spalinowy z hamulcem,

  • stalowej ramy podtrzymującej silnik elektryczny będący hamulcem stanowiska hamownianego.

Dodatkowo została przeprowadzona analiza ze względu na zużycie zmęczeniowe.
W badanych elementach, niewielkie wartości otrzymanych naprężeń sprawiły, że elementy posiadają teoretycznie nieograniczoną wytrzymałość zmęczeniową.
Elementy poddawane analize były projektowane w programie Autodesk Inventor 2015 Professional.
Badania wytrzymałościowe, trwałościowe i zmęczeniowe są niezwykle istotne przy projektowaniu hamowni. Wiążą się bezpośrednio z bezpieczeństwem eksploatacji stanowiska, jak również z rentownością całego przedsięwzięcia.



Data zakończenia zadania
to 31.10.2014


 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego