pierwsza polska hamownia dynamiczna

Idź do spisu treści

Menu główne

Zadanie 3

Zadania
 

Określenie oczekiwanych parametrów konstrukcyjnych i możliwości badawczych innowacyjnego stanowiska hamownianego

 

Założenia:


Celem tego zadania jest określenie oczekiwanych parametrów i możliwości badawczych stanowiska hamownianego.

Tworzone w  tym projekcie stanowisko hamowniane musi być uniwersalnym  rozwiązaniem umożliwiającym prowadzenie pomiarów w bardzo szerokim spektrum, dającym możliwość  np. odzwierciedlania rzeczywistej eksploatacji jednostki spalinowej, czyli odwzorowania eksploatacyjnych warunków dynamicznych.


 

Rezulataty:

Realizacja zadania trzeciego rozpoczęła się dnia 01.12.2013

W ramach prac wykonanych w opisywanym zadaniu opracowano dwie główne idee pracy dla stanowiska hamulcowego. Pierwsza  z nich to praca stanowiska polegająca na możliwości programowania testów bazujących na parametrach pracy silnika (prędkość obrotowa wału korbowego i moment obrotowy silnika). Druga, która będzie  umożliwiała symulację testu jezdnego i w związku z tym w procesie programowania testu konieczne jest uwzględnienie parametrów całego pojazdu. Schematycznie idea przedstawiona jest na rysunku poniżej.

Rezultatem prac wykonanych w ramach tego zadania są ustalenia odnośnie głównych parametrów konstrukcyjnych i funkcjonalnych dla budowanego stanowiska hamulcowego.






Data zakończenia zadania to 31.08.2013

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego